Car With Back Fan is Fastest: Zero Aerodynamic Drag Patent

 https://youtu.be/nvE1cIi7A7U?si=ycNoAlRL558iReCK


https://youtu.be/nvE1cIi7A7U?si=ycNoAlRL558iReCK



Bagus ada perlumbaan macam ini tanpa syarat. Boleh cuba teknologi dan prinsip terbaru. Sudah membuktikan paten ku Zero Aerodynamic Drag adalah praktikal.


Ini juga membuktikan terlalu ramai jurutera, penyelidik, pensyarah yang terlalu bodoh sebab mulut mereka tertutup.


Aku guna paten untuk menunjukkan betapa bodoh nya mereka semua. Aku cetak di paten bukan nya untuk jadi kaya, tapi sebagai bukti pencetakan idea. Nasib baik masih di utamakan pada waktu aku mulakan kajian ku lah, tetapi sekarang sudah jadi kosong. Tiada guna langsung paten di universiti di Malaysia sebab langsung tidak di ambil kira untuk pengiktirafan.


Sebenarnya konon ada lah, setakat 5% tapi tidak jelas syaratnya. Sebab itu universiti tidak mahu lagi belanja masa dan duit untuk rekaan iaitu paten. Jadi, kosong lah sekarang. Bukan itu saja, kerajaan tidak bantu duit, tapi hasil paten mahu. Pelik betul. Sebab itu Elon sendiri kata, memohon bantuan dari kerajaan adalah sia sia sahaja.


Kelebihan paten ialah semua review terbuka dan boleh di bawa ka mahkamah nanti. Di UK ada mahkamah paten yang baik jadi, boleh lulus semua paten controversial ku. Di US, terlalu banyak rasuah tapi alasan mereka semua bodoh dan tidak sahkan dalam undang undang pun. Boleh bawa ka mahkamah, tapi perlu sampai yang tertinggi. Namun, kita perlu fail saja dan tengok alasan mereka. Boleh bawa terus ka mahkamah sivil nanti.


Mahkamah rayuan patent USPTO ini bukan tahu undang undang pun sebab terlalu di makan rasuah. Bayangkan satu paten di tolak sebab bahasa sahaja tapi jelas banyak kehakiman bahawa paten tidak boleh di tolak atas alasan bahasa yang kurang jelas sebab masih boleh di ubah kalau di beri arahan betul dan manasabah. Bukan macam mahkamah patent di UK. Malaysia tiada mahkamah paten.


Bayangkan kalau kita boleh cetak di jurnal idea seperti:


Perpetual Motion Heat Engine yang lulus juga akhirnya.

Zero Aerodynamic Drag Vehicles, yang lulus.

Zero Energy Transportation System, lulus paten di UK, dan cetak di jurnal Scopus di Turkey. Di tolak di Malaysia dan jurnal lain.


Tengok saja tajuk semua si bodoh kata melanggar prinsip thermodynamics, pada hal mereka yang salah. Di terangkan pun tidak pandai faham.


Melalui perlumbaan ini sahaja prinsip sains sepenuhnya boleh di cuba, bukan F1 pun. F1 banyak haramkan teknologi termasuk regeneratif braking sebab konon melanggar prinsip termodinamik konon, walaupun terang terang sudah di laksanakan dan berkesan pun.


Sekarang ada dua teknologi yang belum di fahami dan merugikan dunia.


Zero Aerodinamik sudah terbukti di Goodwood ini tapi belum di masukkan ke kereta biasa. Itu yang aku sedang buat.


Kedua ialah bentuk yang paling aerodinamik. Saya sudah patent sebagai industrial design di UK tapi di Malaysia tidak tahu lagi. keputusannya. Ini amat penting sebab Aptera sedang menguji bentuk biasa, iaitu teardrop, dengan CD 0.1. Tapi bentuk SUV ku pun boleh dapat 0.1 tapi lebih senang di buat dan lebih luas isi nya.


Aptera boleh dapat CD 0.13 sebab tayarnya. Demikian juga dengan kereta ku. Susah mahu dapat 0.1 kalau tayar masuk. Namun tayar ku lagi aerodinamik dan terbukti di World Solar Challenge. Kemudian cuma 2 tayar menghadang, bukan ketiga tiga tayar seperti Aptera. 2 di depan, 2 tersembunyi di belakang. Jadi mungkin dapat 0.11.


https://youtu.be/H5GUBwKZPZs?si=CYkRvtwFO_YcXHIR

Comments

Popular posts from this blog

A Short Guide To Metric Nuts and Bolts

CAN Bus Wiring Diagram, a Basics Tutorial

Best Free CFD Tutorial: FreeCAD Openfoam CFD Workbench